Articole despre: Instituții publice

Activarea / reînnoirea certificatului la REGES cu obținerea documentului de confirmare

Activarea sau reînnoirea certificatului digital calificat în platforma REGES se face prin încărcarea documentului de confirmare contrasemnat de autoritatea de certificare pe profilul contului creat de dumneavoastră la secțiunea Activare sau reînnoire semnătură digitală.


Platforma REGES


IMPORTANT

⸺ ! Datele contului creat în platforma REGES (nume, prenume, CNP, e-mail) trebuie să fie conform actului de identitate, respectiv certificatului digital.


În vederea obținerii documentului de confirmare pentru certificatul digital calificat certSIGN, procedați astfel:


  1. Conectați tokenul / deschideți aplicația Paperless vToken (pentru certificatul în cloud).
  2. Accesați pagina https://confirmare.certsign.ro
  3. Autentificați-vă cu certificatul digital calificat pentru care doriți să obtineți documentul de confirmare.
  4. Urmati pașii din platformă:
  • descărcați documentul precompletat prin apasarea butonului Descărcare document precompletat;

Atenție! Nu închideți pagina de unde ați descărcat documentul.

  • deschideți documentul precompletat folosind aplicația Adobe Reader și semnați în câmpul Semnătură utilizator;
  • încărcați documentul semnat prin apăsarea butonului Încărcare document, disponibil pe pagina de unde ați descărcat documentul precompletat;
  • descărcați documentul procesat (contrasemnat de certSIGN) prin apăsarea butonului Descărcare document procesat.


Pentru MAC OS se recomandă browser-ul Google Chrome.


Detalii puteți urmări pe unul dintre aceste tutoriale, în funcție de tipul de certificat pe care îl aveți:


Evitarea erorilor la încărcarea documentului de confirmare în REGES


Erorile la încarcarea documentului de confirmare sunt cauzate în principal de configurarea greșită a contului în REGES, respectiv nerespectarea instrucțiunilor prezentate în platformă. Pentru evitarea acestora, în platforma REGES trebuie avute în vederea următoarele:


⸺ ! datele introduse trebuie să fie IDENTICE cu cele din documentul de confirmare și certificatul digital pentru semnătură electronică – nume și prenume complet, fără diacritice (atenție îndeosebi la prenume multiple, acestea trebuie introduse integral, cu cratimă, fără spații între ele, dacă există);

⸺ ! conectarea token-ului fizic SAU deschiderea aplicație token-ului virtual Paperless vToken, în funcție de certificatul digital deținut – autentificarea se va face direct cu certificatul, iar conectarea la contul REGES se va realiza instantaneu;

⸺ ! cont creat doar de către persoane cu CNP românesc – platforma REGES nu acceptă pașapoarte sau alte acte de identitate în cazul cetățenilor străni;

⸺ ! respectarea instrucțiunilor REGES – vă invităm să consultați în prealabil Ghidurile disponibile pe https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/cum-accesez/


IMPORTANT

⸺ ! certSIGN, în calitate de furnizor de semnătură electronică, nu poate soluționa erorile cauzate de configurarea greșită a conturilor pe platforma REGES, respectiv inadvertențele astfel apărute între cont și documentul de confirmare. Pentru situații strict legate de platforma și contul REGES, sunt disponibile următoarele canele prezentate la adresa https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/suport-tehnic/ .


Actualizat în: 24/10/2025

Acest articol ți-a fost de ajutor?

Lasă-ne părerea ta

Anulează

Mulțumim!