Articole despre: Utilizare

Semnarea unui document PDF care NU conține câmp pentru semnătură

Semnarea electronică a unui document PDF care conține câmp de semnătură este realizată în funcție de versiunea Adobe Reader.
Identificarea versiunii Adobe Reader

Adobe Acrobat Reader DC



Deschideți documentul PDF în Adobe Acrobat Reader DC și accesați, în această ordine, opțiunile: All tools -> View more -> Use a certificate -> Digitally sign.

Dacă versiunea de Adobe Acrobat Reader DC folosită este mai veche, accesați, în această ordine, opțiunile: Tools -> Certificates -> Digitally Sign.

Închideți de la OK fereastra care vă explică cum să creați câmpul de semnare, apoi trasați un chenar în zona din document unde doriți să apară semnătura (țineți apăsat butonul stâng al mouse-ului și eliberați butonul în momentul când chenarul are dimensiunea dorită).

Din fereastra Sign with a Digital ID, selectați certificatul de tip Windows Digital ID cu care doriți să semnați şi dați click pe butonul Continue.
! Dacă aveţi mai multe certificate, selectaţi certificatul pe care doriți să îl folosiți pentru semnarea documentului. Asigurați-vă că în câmpul Issued by (Emis de) apare certSIGN Qualified CA sau certSIGN Qualified 2023 RSA CA.
! Dacă documentul pe care doriți să îl semnați este o declarație sau un bilanț, aceste documente au cel puțin unul dintre butoanele Deblocare și Validare. Trebuie să apăsați întâi aceste butoane pentru a activa câmpul de semnare.

În fereastra următoare, dați click pe butonul Sign, apoi alegeți locația din calculator unde se va salva documentul şi introduceți codul PIN (= parola) cu care utilizați tokenul. . După introducerea PIN-ului, semnătura electronică va apărea în câmpul de semnare creat la trasarea chenarului.

Adobe Reader XI



Deschideți documentul PDF în Adobe Reader XI. Completați datele din document, dacă nu sunt deja completate. Din secțiunea Fill & Sign, accesați Place Signature, bifați Use a certificate, apoi apăsați Next.



Închideți de la OK fereastra care vă explică cum să creați câmpul de semnare, apoi trasați un chenar în zona din document unde doriți să apară semnătura (țineți apăsat butonul stâng al mouse-ului și eliberați butonul în momentul când chenarul are dimensiunea dorită).

Din fereastra Sign Document, selectați certificatul cu care doriți să semnați şi dați click pe butonul Sign.
! Dacă aveţi mai multe certificate, deschideți lista cu certificate de la Sign As. Selectaţi certificatul pe care doriți să îl folosiți pentru semnarea documentului. Asigurați-vă că în câmpul Issued by (Emis de) apare certSIGN Qualified CA sau certSIGN Qualified 2023 RSA CA.
! Dacă documentul pe care doriți să îl semnați este o declarație sau un bilanț, aceste documente au cel puțin unul dintre butoanele Deblocare și Validare. Trebuie să apăsați întâi aceste butoane pentru a activa câmpul de semnare.



În fereastra următoare, alegeți locația din calculator unde se va salva documentul şi introduceți codul PIN (= parola) cu care utilizați tokenul. După introducerea PIN-ului, semnătura electronică va apărea în câmpul de semnare creat la trasarea chenarului.

Actualizat în: 24/09/2024

Acest articol ți-a fost de ajutor?

Lasă-ne părerea ta

Anulează

Mulțumim!