Situații ce pot genera erori legate de obținerea documentului
Documentul de confirmare pe care îl vei transmite la ANAF se obține simplu și rapid din platforma de confirmare certSIGN. Oricând și de câte ori este necesar. Este nevoie doar de certificatul digital calificat pentru semnătură electronică.
Mai jos sunt descrise soluții rapide pentru cele mai frecvente situații cu care te poți confrunta la obținerea documentului de confirmare.
Certificat în CLOUD și primești eroare la autentificarea în platforma de confirmare certSIGN
SOLUȚIE: Închide browserul și aplicația paperLESS vTOKEN și reia procedura. Redeschide aplicația paperLESS vTOKEN, apoi deschide platforma de confirmare și alege Autentificare cu certificatul. Codul de autorizare trebuie introdus cât mai rapid. Codul este generat de aplicația de autorizare instalată pe telefon.
Eroare la deschiderea documentului
SOLUȚIE: Documentul de confirmare precompletat este salvat automat în folderul destinat descărcărilor de pe calculator. Deschide documentul din folderul unde a fost salvat. Folosește doar aplicația Adobe Reader.
Nu găsești pe calculator fișierul cu documentul precompletat
SOLUȚIE: Fișierul descărcat are denumirea prenume_nume.pdf (exemplu: mihai_ionescu.pdf). Caută în calculator un fișier cu acest nume.
Documentul nu include semnătura certSIGN
SOLUȚIE: Reia procedura și urmărește cu atenție toți pașii din platformă. După ce ai semnat documentul, acesta trebuie încărcat din nou în platformă pentru a fi contrasemnat automat de certSIGN. După semnare vei primi mesajul “Descarcă documentul procesat”. Deschide documentul procesat doar cu aplicația Adobe Reader.
Nu găsești pe calculator f*ișierul cu documentul de confirmare procesat** de certSIGN
SOLUȚIE: Documentul de confirmare procesat (contrasemnat) este salvat automat în folderul destinat descărcărilor de pe calculator sub denumirea confirmare.pdf. Caută în calculator un fișier cu acest nume.
Documentul pe care l-ai semnat n*u este acceptat în platforma de confirmare certSIGN** pentru că conține modificări
SOLUȚIE: Reia procedura fără sa faci nicio modificare a informaților din documentul precompletat. Documentul conține exact datele certificatului digital certSIGN cu care ești autentificat în platforma de confirmare. Informațiile sunt verificate automat și nu sunt acceptate modificări.
Documentul conține modificări și nu este acceptat la încărcarea în platforma ANAF
SOLUȚIE: Reia descărcarea documentului contrasemnat de certSIGN și nu îl modifica după descărcare. ANAF acceptă documentul doar dacă NU a fost modificat în niciun fel, iar salvarea sa este considerată o modificare.
Pagina platformei de confirmare certSIGN a fost închisă înainte de obținerea documentului
SOLUȚIE: Reia procedura, începând cu autentificarea cu certificatul digital în platforma de confirmare certSIGN, și parcurge din nou pașii până la obținerea documentului de confirmare contrasemnat automat de certSIGN.
Mai jos sunt descrise soluții rapide pentru cele mai frecvente situații cu care te poți confrunta la obținerea documentului de confirmare.
Certificat în CLOUD și primești eroare la autentificarea în platforma de confirmare certSIGN
SOLUȚIE: Închide browserul și aplicația paperLESS vTOKEN și reia procedura. Redeschide aplicația paperLESS vTOKEN, apoi deschide platforma de confirmare și alege Autentificare cu certificatul. Codul de autorizare trebuie introdus cât mai rapid. Codul este generat de aplicația de autorizare instalată pe telefon.
Eroare la deschiderea documentului
SOLUȚIE: Documentul de confirmare precompletat este salvat automat în folderul destinat descărcărilor de pe calculator. Deschide documentul din folderul unde a fost salvat. Folosește doar aplicația Adobe Reader.
Nu găsești pe calculator fișierul cu documentul precompletat
SOLUȚIE: Fișierul descărcat are denumirea prenume_nume.pdf (exemplu: mihai_ionescu.pdf). Caută în calculator un fișier cu acest nume.
Documentul nu include semnătura certSIGN
SOLUȚIE: Reia procedura și urmărește cu atenție toți pașii din platformă. După ce ai semnat documentul, acesta trebuie încărcat din nou în platformă pentru a fi contrasemnat automat de certSIGN. După semnare vei primi mesajul “Descarcă documentul procesat”. Deschide documentul procesat doar cu aplicația Adobe Reader.
Nu găsești pe calculator f*ișierul cu documentul de confirmare procesat** de certSIGN
SOLUȚIE: Documentul de confirmare procesat (contrasemnat) este salvat automat în folderul destinat descărcărilor de pe calculator sub denumirea confirmare.pdf. Caută în calculator un fișier cu acest nume.
Documentul pe care l-ai semnat n*u este acceptat în platforma de confirmare certSIGN** pentru că conține modificări
SOLUȚIE: Reia procedura fără sa faci nicio modificare a informaților din documentul precompletat. Documentul conține exact datele certificatului digital certSIGN cu care ești autentificat în platforma de confirmare. Informațiile sunt verificate automat și nu sunt acceptate modificări.
Documentul conține modificări și nu este acceptat la încărcarea în platforma ANAF
SOLUȚIE: Reia descărcarea documentului contrasemnat de certSIGN și nu îl modifica după descărcare. ANAF acceptă documentul doar dacă NU a fost modificat în niciun fel, iar salvarea sa este considerată o modificare.
Pagina platformei de confirmare certSIGN a fost închisă înainte de obținerea documentului
SOLUȚIE: Reia procedura, începând cu autentificarea cu certificatul digital în platforma de confirmare certSIGN, și parcurge din nou pașii până la obținerea documentului de confirmare contrasemnat automat de certSIGN.
Actualizat în: 23/09/2024
Mulțumim!