Configurare mecanism utilizare certificat în CLOUD
Semnătura electronică se realizează cu ajutorul certificatului digital calificat stocat în CLOUD. Utilizarea certificatului digital pentru semnare se face cu ajutorul aplicației paperLESS webSIGN folosind un mecanism de autorizare a semnăturilor pentru care este necesară instalarea unei aplicații tip Authenticator, pe telefon, și asocierea acestei aplicații cu contul paperLESS webSIGN al titularului.
Configurările pentru emiterea certificatului și utilizarea acestuia pot fi realizate imediat doar după ce a fost primit pe email informarea privind acceptarea sesiunii de identificare video aferentă achiziției.
După acceptare, certSIGN trimite câte un e-mail cu instrucțiuni pentru fiecare dintre cele** 2 etape de mai jos.
✓ configurarea mecanismului de autorizare a semnăturilor, format prin sincronizarea aplicației de autorizare a semnăturilor cu aplicația de creare a semnăturilor;
și
✓ activarea contului de utilizator paperLESS webSIGN.
Tutorialul video descrie detaliat modul în care se face configurarea.
Configurarea mecanismului de autorizare a semnăturilor conform indicațiilor din emailul “paperLESS: Configurare mecanism de autorizare” primit de titularul certificatului.
—— ○ Accesarea adresei de email declarată la achiziția certificatului și urmarea instrucțiunilor primite;
—— ○ Instalarea aplicației de autorizare a semnăturilor, pe telefon. Puteți alege: Microsoft Authenticator sau Google Authenticator, ambele disponibile gratuit în Google Play sau din App Store;
—— ○ Asocierea aplicației de autorizare, instalată pe telefon, cu contul de CLOUD paperLESS webSIGN al titularului.
Activarea contului de cloud conform indicațiilor primite în emailul “paperLESS webSIGN: Invitație creare cont”
—— ○ Accesarea adresei de email declarată la achiziția certificatului și urmarea instrucțiunilor primite;
—— ○ Activarea contului webSIGN. Presupune și completarea și confirmarea numărul de telefon asociat contului din platforma cloud;
—— ○ Stabilirea parolei contului de cloud.
Emiterea certificatului se face automat, la prima autentificare în contul de cloud.
—— ○ În pagina deschisă a aplicației paperLESS webSIGN se introduce codul de autorizare generat de aplicația instalată pe telefon.
Certificatului digital calificat stocat în CLOUD poate fi acum utilizat. În articolul Semnarea cu paperLESS webSIGN, folosind certificatul în CLOUD sunt prezentate etapele exacte.
Pentru crearea semnăturilor electronice va fi solicitat, de fiecare dată, codul de autorizare generat de aplicația instalată pe telefon.
ATENŢIE
☐ Pentru semnarea documentelor salvate local, pe calculator, sau pentru accesul la un site web ce solicită autentificarea cu certificatul digital (exemplu: autentificarea la ANAF, obținerea documentului de confirmare) este necesară instalarea și utilizarea aplicației TOKEN-ului virtual paperLESS vTOKEN. Detalii legate de paperLESS vTOKEN.
☐ Aplicația este compatibilă cu MacOS (Catalina şi superior) sau Windows (versiunile 8.1, 10 şi 11). Aplicația tokenului virtual paperLESS vTOKEN este disponibilă în articolul Instalare aplicație paperLESS vTOKEN sau se poate descărca din din emailul „Invitație creare cont”.
Mai multe informații în Ghidul paperLESS webSIGN .
Configurările pentru emiterea certificatului și utilizarea acestuia pot fi realizate imediat doar după ce a fost primit pe email informarea privind acceptarea sesiunii de identificare video aferentă achiziției.
După acceptare, certSIGN trimite câte un e-mail cu instrucțiuni pentru fiecare dintre cele** 2 etape de mai jos.
✓ configurarea mecanismului de autorizare a semnăturilor, format prin sincronizarea aplicației de autorizare a semnăturilor cu aplicația de creare a semnăturilor;
și
✓ activarea contului de utilizator paperLESS webSIGN.
Tutorialul video descrie detaliat modul în care se face configurarea.
Detaliat, se parcurg în această ordine, etapele:
Configurarea mecanismului de autorizare a semnăturilor conform indicațiilor din emailul “paperLESS: Configurare mecanism de autorizare” primit de titularul certificatului.
—— ○ Accesarea adresei de email declarată la achiziția certificatului și urmarea instrucțiunilor primite;
—— ○ Instalarea aplicației de autorizare a semnăturilor, pe telefon. Puteți alege: Microsoft Authenticator sau Google Authenticator, ambele disponibile gratuit în Google Play sau din App Store;
—— ○ Asocierea aplicației de autorizare, instalată pe telefon, cu contul de CLOUD paperLESS webSIGN al titularului.
Activarea contului de cloud conform indicațiilor primite în emailul “paperLESS webSIGN: Invitație creare cont”
—— ○ Accesarea adresei de email declarată la achiziția certificatului și urmarea instrucțiunilor primite;
—— ○ Activarea contului webSIGN. Presupune și completarea și confirmarea numărul de telefon asociat contului din platforma cloud;
—— ○ Stabilirea parolei contului de cloud.
Emiterea certificatului se face automat, la prima autentificare în contul de cloud.
—— ○ În pagina deschisă a aplicației paperLESS webSIGN se introduce codul de autorizare generat de aplicația instalată pe telefon.
Certificatului digital calificat stocat în CLOUD poate fi acum utilizat. În articolul Semnarea cu paperLESS webSIGN, folosind certificatul în CLOUD sunt prezentate etapele exacte.
Pentru crearea semnăturilor electronice va fi solicitat, de fiecare dată, codul de autorizare generat de aplicația instalată pe telefon.
ATENŢIE
☐ Pentru semnarea documentelor salvate local, pe calculator, sau pentru accesul la un site web ce solicită autentificarea cu certificatul digital (exemplu: autentificarea la ANAF, obținerea documentului de confirmare) este necesară instalarea și utilizarea aplicației TOKEN-ului virtual paperLESS vTOKEN. Detalii legate de paperLESS vTOKEN.
☐ Aplicația este compatibilă cu MacOS (Catalina şi superior) sau Windows (versiunile 8.1, 10 şi 11). Aplicația tokenului virtual paperLESS vTOKEN este disponibilă în articolul Instalare aplicație paperLESS vTOKEN sau se poate descărca din din emailul „Invitație creare cont”.
Mai multe informații în Ghidul paperLESS webSIGN .
Actualizat în: 03/03/2025
Mulțumim!