Deblocare TOKEN
TOKEN-ul se blochează dacă PIN-ul este introdus greșit în mod repetat. Pentru deblocarea TOKEN-ului și stabilirea unui nou cod PIN este necesar codul PUK.
Codul PUK are 14 caractere și se găsește pe:
documentul electronic generat de titularul certificatului, în format pdf, folosind mecanismul automatizat. Reamintim: După primirea Kitului de semnătură, titularul a accesat un link primit pe email și, în pagina deschisă, a introdus informațiile solicitate și codul pentru generare primit de la certSIGN în plicul conținând Kitul de semnătură. Apoi a fost generat documentul pdf PIN/PUK.
SAU
documentul fizic, securizat, primit prin curier de la certSIGN. Documentul a fost transmis într-un plic separat de plicul care conținea Kitul pentru semnătură.
Procedura de deblocare diferă în funcție de sistemul de operare al calculatorului pe care este utilizat TOKEN-ul.
WINDOWS - citește aici
MacOS - citește aici
Sistemele de operare macOS Sonoma, Ventura și Monterey acceptă doar parole PIN de maxim 8 caractere
Dacă NU mai sunt disponibile încercări de utilizare a codului PUK înseamnă că acest cod este blocat și, în consecință, nici nu se mai poate defini alt PIN.
În această situație:
TOKEN-ul este blocat definitiv și nu se mai poate folosi;
Certificatul de pe acest TOKEN trebuie revocat și trebuie emis un nou certificat, pe un nou TOKEN.
Codul PUK are 14 caractere și se găsește pe:
documentul electronic generat de titularul certificatului, în format pdf, folosind mecanismul automatizat. Reamintim: După primirea Kitului de semnătură, titularul a accesat un link primit pe email și, în pagina deschisă, a introdus informațiile solicitate și codul pentru generare primit de la certSIGN în plicul conținând Kitul de semnătură. Apoi a fost generat documentul pdf PIN/PUK.
SAU
documentul fizic, securizat, primit prin curier de la certSIGN. Documentul a fost transmis într-un plic separat de plicul care conținea Kitul pentru semnătură.
Procedura de deblocare diferă în funcție de sistemul de operare al calculatorului pe care este utilizat TOKEN-ul.
WINDOWS - citește aici
MacOS - citește aici
Sistemele de operare macOS Sonoma, Ventura și Monterey acceptă doar parole PIN de maxim 8 caractere
Dacă NU mai sunt disponibile încercări de utilizare a codului PUK înseamnă că acest cod este blocat și, în consecință, nici nu se mai poate defini alt PIN.
În această situație:
TOKEN-ul este blocat definitiv și nu se mai poate folosi;
Certificatul de pe acest TOKEN trebuie revocat și trebuie emis un nou certificat, pe un nou TOKEN.
Actualizat în: 27/09/2024
Mulțumim!